Blog

Tijdreizen in Tongeren

Met deze zoek- en doetocht mikken Toerisme en Erfgoed Tongeren op kinderen van 9 tot 12 jaar. De brochure is er in de eerste plaats voor klassen. Op een speelse manier leren de kinderen heel wat bij tijdens hun tocht door de oudste stad van Vlaanderen. Hun kennis en waarnemingsvermogen worden op de proef gesteld, maar we zetten ze ook aan tot kritisch nadenken. Waar mogelijk, maakten we de link van het verleden naar het heden en de toekomst.

lees meer

Brochure fruittelers met pit

Met deze toegankelijke publicatie van een 40-tal pagina's wil Regionaal Landschap Haspengouw en Voeren (RLHV) fruittelers inspireren om hun plantages op een meer natuurlijke manier in te richten. Op basis van input van het RLHV, Proefcentrum Fruit en enkele natuurspecialisten schreef ik de teksten voor deze brochure.

lees meer

Tongerse streekproducten in de kijker

Fruit en vlaai? Ja, maar Tongeren heeft nog veel meer streekproducten. Tongerse moppen, caëderkükskes, waterkers, Ambiorixbier, confituren, brandewijn Caesaar'ke of AMBIORIXGIN, om er maar enkele te noemen. Ik mocht er teksten over schrijven voor de website van Toerisme Tongeren.

lees meer

Buurtboeken Hasselt

De Stad Hasselt (Het Stadsmus) lanceert een tof educatief project voor leerlingen van de Hasseltse basisscholen: de buurtboeken. Dat zijn stickerboeken met weetjes en spelletjes die draaien rond het erfgoed in een bepaalde wijk in Hasselt. De leerlingen kunnen de stickers (gratis) afhalen bij plaatselijke handelaars.

lees meer

Ontdekkingsgids Tongeren

Voor het derde jaar op rij mocht ik de teksten schrijven voor de toeristische gids van de Stad Tongeren. Visit Tongeren koos dit jaar voor een handig boekje in achterzakformaat, met een al even handig en makkelijk opvouwbaar stadsplan. Heel leuk om aan mee te werken, ook dankzij de knappe vormgeving en fijne samenwerking!

lees meer

Dit was 2021 voor Schrijfbureau Teksttype

In het achtste jaar van Schrijfbureau Teksttype mocht ik 51 kleine en grote opdrachten uitvoeren voor 1 nieuwe en 10 bestaande opdrachtgevers.

Meer dan ooit werd de urgentie van wat ik doe – schrijven over onderwerpen als natuur, milieu, klimaat, toerisme en cultuur – me duidelijk. De natuur en het klimaat staan immers onder druk en mensen hebben meer dan ooit nood aan groen, cultuur en ontspanning. Het is dan ook enorm fijn om hier, op mijn eigen bescheiden manier, een steentje aan te mogen bijdragen.

lees meer

Copywriting voor BRS

Via microfinanciering (het uitlenen van kleine bedragen) rurale ondernemers en boeren in het Zuiden helpen om in hun levensonderhoud te voorzien. Dat is de doelstelling van BRS (de Belgische Raiffeisen Stichting), een organisatie van Cera en KBC. Ze werken daarvoor samen met lokale partners in Afrika, Zuid-Amerika en Azië. Fijn om te mogen meewerken aan zo'n waardevolle én efficiënte aanpak!

lees meer

Een plaatsnaam als marketingstunt

In juni 2019 stond ik op het perron van het Welshe stadje  Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch. We waren op rondreis in Wales en Zuid-Engeland, en het leek ons leuk hier even te stoppen, ook al omdat de naam van dit stadje voorkomt in mijn kortverhaal ‘Een mooie zomer’ uit mijn bundel ‘Vloedlijn’.

Stiekem was ik ook wel een beetje nieuwsgierig: wat zou er te zien zijn op een plek met zo’n naam, die zich laat vertalen als Parochie van de Heilige Maria in het dal van de witte hazelaar bij de snelle maalstroom en de parochie van de Heilige Tysilio bij de rode grot?

lees meer

In de BRES voor Haspengouwse beken

Vorig jaar lanceerde de Provincie Limburg het project 'In de BRES voor water', waar vrijwilligers via burgerwetenschap hun steentje bijdragen aan de gezondheid en weerbaarheid van onze Haspengouwse beekvalleien. Om dit project extra in de verf te zetten, wilden ze een tof, toegankelijk product voor recreanten en buurtbewoners. Ze kwamen bij mij terecht en natuurlijk was ik meteen enthousiast!

lees meer

Maak een website of blog op WordPress.com

Omhoog ↑